Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Valbiff

  • evaldo 11 november 2007

    Är det någon mera än jag som smakat valkött.
    Och vad tyckte du om det?
    Jag tyckte dt smakade bara tran , fasst köttet såg så fint och mörkt ut, men fy för den lede vad det växte i munnen.(N)(N)

  • MrsC 11 november 2007

    ...ja många gånger. Jätte gott ! Vi åt det som gryta mycket på 60 - 70 talet det var billigt och gott. Mamma tillagade det ofta.(Y)
    Sedan 1986 är kommersiell valfångst förbjuden, så jag har inte sett att köttet finns att köpa någonstans.
    Hur kom det sig att du smakade valkött?

  • evaldo 11 november 2007

    Jag minns inte hur vi fick tag på det, har en aning om att vi köpt det någonstans i Södermanland.

  • ThomasP 11 november 2007

    Jag har ätit det i norge på resturang med pepparsås och friterade potatis halvor helt ok faktiskt//Thomas

  • evaldo 11 november 2007

    Jag skrev tidigare att jag inte tyckte om valkött, men det kanske berodde på att det inte var tillagat på rätt sätt vad vet jag.

  • titusdotter 12 november 2007

    när jag bodde i norge så åt jag en gryta på valkött,och det va kanongott.det är tydligen ganska vanligt me valkött där.

  • JE 21 december 2007

    Jag fick uppleva olika rätter med valkött under tiden jag arbetade i Norge, och smakvariationer var många allt från minus till okej. Så hur den är tillagad har en stor betydelse. Men dom flesta förbereder köttet som lever och låter det ligga i mjölk.

  • anluk 21 december 2007

    Nej valarna får vara för mig

  • tuden 21 december 2007

    Nej jag har inte smakat skulle aldrig tänka mej att göra det(Y)

  • Tillberga 21 december 2007

    käkade valburgare på lofoten
    helt OK

  • farmoringer 21 december 2007

    jag har också smakat på val och det var gott..

  • 21 december 2007

    Nej valarna får vara för mig, vet ju att man börjat
    jaga även de utrotningshotade, tex sillvalen. :@

    Hellre valfläsk än valkött!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.