Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

3 Års kalas!

  • Jilliii 19 augusti 2011

    För några veckor sedan var jag eld och lågor över min dotters kommande födelsedag. Nu är det fredag och hon fyller på måndag. Mitt huvud är blankt. Tips som brukar vara poppis?

  • Cassiopeya 19 augusti 2011

    Vet inte vad du hade tänkt dig, men här är länken till en tråd om 6-årskalas...handlar om lekar och annat.

    http://www.matklubben.se/matprat/fest_och_broellop_12/6-aars_kalas_10999.html

    Tänkte du på mat? Antal gäster? Buffé?

    Här är receptet på en barnvänlig och supergod bål...

    Festlig päronbål

    Denna smörgåstårta brukar ta slut i ett nafs ;)

    Supergod smörgåstårta med skinka och bacon

    Hoppas det blir ett bra kalas och att du fått lite idéer nu :D

  • Jilliii 20 augusti 2011

    tänkte mest på sötsaker. tårta elle rcupcake? båda? coklad, citron elle rblåbär? ja typ sådär går det i mitt huvud

  • Cassiopeya 21 augusti 2011

    Har ett recept på en god gräddtårta;

    Min fantastiska gräddtårta

    Kan också rekommendera denna "glasstårta"

    Iskall dumlemarängtårta

    Sen skulle jag nog bakat några enkla kakor; drömmar (med rosa karamellfärg blir de ännu sötare), hallongrottor, en mjuk kaka, typ kärleksmums med hjärtströssel och så någon slags bulle, krämbulle är alltid gott, eller smörbullar.

    Cupcakes kan ju också vara fint, går ju också att garnera med frosting i någon fin färg som du har hemma. Å sen finns det ju fint strössel och ätbart glitter man kan ha på. Jag hade nog gått på blåbär i så fall, en neutral smak som de flesta gillar :)

    Hoppas du fått några ideér!

  • Mistys 21 augusti 2011

    Min erfarenhet är att 3-åringar inte alltid är så förtjusta i tårta eller delar av den. Jag skulle servera glass med olika färgglada strössel att välja själv, såser mm

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.