Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

AKUT HJÄLP

  • ajse 20 januari 2011

    funkar bikarbonat på samma sätt som bakpulver och kan man ersätta strösocker med florsocker om man inte har strösocker hemma??

  • Josses 20 januari 2011

    ja bikarbonat fungerar lika bra men du tar bara hälften av mängden, Däremot har jag inte någon riktig kläm på hur det är med florsocker mot strösocker, det borde gå har fär mig att jag har sett något recept där de använder flor istället.

  • crollan 20 januari 2011

    Har duinget bitsocker du kan "kross" ?

  • svengelsk 20 januari 2011

    Om Du använder bikarbonat bör det finnas något surt i smeten/degen t.ex sirap, yoghurt, lingonsylt.

  • tomospj 21 januari 2011

    Skrivet av ajse den 20 jan 2011

    funkar bikarbonat på samma sätt som bakpulver och kan man ersätta strösocker med florsocker om man inte har strösocker hemma??


    Ang socker så beror det på vad du ska laga. Sött blir det ju oavsett. Jag skulle tro att du får minska på mängden (volymen) florsocker eftersom strösocker är ''luftigare''.
    Jag har ibland använt strö- i stället för florsocker och det brukar gå bra - utom när man ska göra sockerglasyr förstås!

  • EVkaka 21 januari 2011

    Bikarbonat är ungefär samma sak som bakpulver men om man tar florsocker smakar det inte samma smak!:)

  • LEDIVO 21 januari 2011

    Ersätta bikarbonat med bakpulver går bra, men dubbla mängden. Däremot tvärtom är jag osäker på.
    Ersätta strösocker med florsocker har jag inte provat.
    Lycka till!
    //KAROLO

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.