Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Alla hjärtans dag <3

  • Katarina89 9 februari 2008

    Hej!
    Är det någon som sitter på ett bra recept eller har några tips på vad man kan ha för gott till alla hjärtans dag? :)
    Man vill ju få denna dagen så perfekt som möjligt:) En liten hjärttårta eller något gott skulle ju inte skada då:)

  • evaldo 9 februari 2008

    Tårta till alla hjärtans dag 14/2
    1 st
    Ugnstemperatur 175º


    Ingredienser
    1 pkt nötkaks-mix, 400 g
    2 ägg
    75 g smält smör
    1 dl vatten
    matfett och ströbröd till formen

    Fyllning:
    4-5 kiwi, mosade
    1 dl vispgrädde

    Garnering:
    3-4 skivade kiwi
    2 dl vispad vispgrädde
    röda geléhjärtan


    = Denna symbol visar att ingrediensen finns som ekologiskt alternativ
    Tillagning
    Smörj och bröa en kakform, gärna i hjärtmodell, på 1 1/2 liter. Blanda och grädda nötkakan enligt anvisning på förpackningen. Låt kakan svalna och dela den i tre bottnar. Lägg ihop tårtan med mosad kiwi på undre botten och vispad grädde på den andra. Täck tårtan med skivad kiwi. Garnera med spritsad grädde och geléhjärtan.

  • Katarina89 9 februari 2008

    Skrivet av evaldo den 9 feb 2008


    Tårta till alla hjärtans dag 14/2
    1 st
    Ugnstemperatur 175º


    Ingredienser
    1 pkt nötkaks-mix, 400 g
    2 ägg
    75 g smält smör
    1 dl vatten
    matfett och ströbröd till formen

    Fyllning:
    4-5 kiwi, mosade
    1 dl vispgrädde

    Garnering:
    3-4 skivade kiwi
    2 dl vispad vispgrädde
    röda geléhjärtan


    = Denna symbol visar att ingrediensen finns som ekologiskt alternativ
    Tillagning
    Smörj och bröa en kakform, gärna i hjärtmodell, på 1 1/2 liter. Blanda och grädda nötkakan enligt anvisning på förpackningen. Låt kakan svalna och dela den i tre bottnar. Lägg ihop tårtan med mosad kiwi på undre botten och vispad grädde på den andra. Täck tårtan med skivad kiwi. Garnera med spritsad grädde och geléhjärtan.





    Låter gott! :D Jag som älskar kiwi! Men tror du man kan blanda i choklad också?:)

  • danuuu 10 februari 2008

    (L)

  • 10 februari 2008

    Låt inte detta bli en sak som affärena gör sig pengar på. Tänk på haloween ! Nåt som vi ej visste vad det var för 30 år sen men se nu. !!! SE UPP !

  • Katarina89 10 februari 2008

    Skrivet av karos_56 den 10 feb 2008

    Låt inte detta bli en sak som affärena gör sig pengar på. Tänk på haloween ! Nåt som vi ej visste vad det var för 30 år sen men se nu. !!! SE UPP !


    ja men det är ju lite kul att man har en dag då man firar sina nära och kära:)

  • lennali 11 februari 2008

    Alla hjärtans dag närmar sig med stormsteg som de flesta vet, ett tips:

    Säg det med blommor!
    Blå - Jag vill bli vid din sida intill döden.
    Gul - Du är solen i mitt liv.
    Lila - Jag önskar dig all lycka och välgång.
    Mörkröd - Jag saknar dig så.
    Orange - Jag är din trogne vän.
    Rosa - Jag är förälskad i dig.
    Röd - Jag räknar dagarna tills vi möts igen.
    Vit - Jag tror på din renhet och jungfrulighet.

    Från veckans Coop reklam.

  • helea_ 11 februari 2008

    Visst det kan bli för mycket , men kul ändå ha en dag där man visar lite omtanke (L)

  • MammaModesty 11 februari 2008

    ett tips på att uppvakta familjen under tex till kvällen på alla hjärtansdag när man sitter framför tv:n gör en rulltårte botten tag ur med pepparkakshjärteformen små hjärtan som du lägger sylt emellan lite vispad chokladgrädde samt ett godishjärta på toppen.... lätt enkelt och gott utan att vara för mäktigt...
    det viktigaste är inte att springa på affären och handla något... gör något själv... ge din kära en lapp du själv gjort som ett presentkort med en middag massage el dyl... barnen kan få presentkort på att bestämma en maträtt... kanske till fredags myset... detta funkar iaf här hemma då budgeten inte tillåter en massa onödigt handlande... det är ju tanken som räknas... (L)

  • anluk 11 februari 2008

    Jag brukar köpa lite hjärtchoklad till barnen det är allt. Tycker att allahjärtans dag är en mysig dag där vi kan tänka lite extra på varandra. (L)

  • MrsC 11 februari 2008

    Jag ska bjuda mina killar på "stekta falukorvshjärtan" med äkta potatismos på alla hjärtans dag (L)
    Skickar lite gulliga hemgjorda och köpta kort till mina nära och kära...fastrar...moster...osv...det kostar så lite...och det uppskattas så mycket.
    Mamma Gulli ska få god bakelse och lite godsaker till kvällsfikat...(L)
    Min familj har firat "Alla HJärtans Dag" sedan 1977.
    Då fanns det inga saker att köpa till 14 februari, så vi gjorde vi Valetines kort själva.
    Idag är det lite enklare och lite roligare tycker jag.
    Du väljer ju själv vad du vill köpa och inte köpa.
    Det är alldeles för få kärleksdagar på året så det är en härlig dag tycker jag.
    Kram (L)

  • stina822 12 februari 2008

    Min sambo och jag blir hemma denna Alla Hjärtans Dag och för att göra denna dag lite extra så får han sin favvo-rätt, Tacos :) Och till efterrätt så blir det en tårta m allt på, han vill ha gelehallon å non-stop, precis som när han var barn, hahahaha. Har tröttnat på hjärtformat godis, så jag tar vad som finns bland resten av godiset (H)

  • flakitika 13 februari 2008

    :p mysigt med alla hjärtans dag :)

  • MammaIrene 13 februari 2008

    Jag smälte lite choklad på spisen i vattenbad o blandade med vårgårdaris, hällde sedan upp det i stort pepparkakshjärta med bakplåtspapper under.
    Detta blev 3 fina chokladhjärtan som mina barn skall få!

  • evaldo 13 februari 2008

    Skrivet av Katarina89 den 9 feb 2008

    Skrivet av evaldo den 9 feb 2008


    Tårta till alla hjärtans dag 14/2
    1 st
    Ugnstemperatur 175º


    Ingredienser
    1 pkt nötkaks-mix, 400 g
    2 ägg
    75 g smält smör
    1 dl vatten
    matfett och ströbröd till formen

    Fyllning:
    4-5 kiwi, mosade
    1 dl vispgrädde

    Garnering:
    3-4 skivade kiwi
    2 dl vispad vispgrädde
    röda geléhjärtan


    = Denna symbol visar att ingrediensen finns som ekologiskt alternativ
    Tillagning
    Smörj och bröa en kakform, gärna i hjärtmodell, på 1 1/2 liter. Blanda och grädda nötkakan enligt anvisning på förpackningen. Låt kakan svalna och dela den i tre bottnar. Lägg ihop tårtan med mosad kiwi på undre botten och vispad grädde på den andra. Täck tårtan med skivad kiwi. Garnera med spritsad grädde och geléhjärtan.





    Låter gott! :D Jag som älskar kiwi! Men tror du man kan blanda i choklad också?:)


    Ja då blanda på du bara det blir alla gånger ätbart.
    MVH Yngve

  • Katarina89 13 februari 2008

    Skrivet av helea_ den 11 feb 2008

    Visst det kan bli för mycket , men kul ändå ha en dag där man visar lite omtanke (L)


    Jag håller med! :)
    På den här dagen så visar man hur man känner för sina kära och det tycker jag är en fin dag :)

  • Katarina89 13 februari 2008

    Skrivet av MammaModesty den 11 feb 2008

    ett tips på att uppvakta familjen under tex till kvällen på alla hjärtansdag när man sitter framför tv:n gör en rulltårte botten tag ur med pepparkakshjärteformen små hjärtan som du lägger sylt emellan lite vispad chokladgrädde samt ett godishjärta på toppen.... lätt enkelt och gott utan att vara för mäktigt...
    det viktigaste är inte att springa på affären och handla något... gör något själv... ge din kära en lapp du själv gjort som ett presentkort med en middag massage el dyl... barnen kan få presentkort på att bestämma en maträtt... kanske till fredags myset... detta funkar iaf här hemma då budgeten inte tillåter en massa onödigt handlande... det är ju tanken som räknas... (L)


    Många fina idéer :) Tack!

  • Katarina89 13 februari 2008

    Skrivet av mrsc51 den 11 feb 2008

    Jag ska bjuda mina killar på "stekta falukorvshjärtan" med äkta potatismos på alla hjärtans dag (L)
    Skickar lite gulliga hemgjorda och köpta kort till mina nära och kära...fastrar...moster...osv...det kostar så lite...och det uppskattas så mycket.
    Mamma Gulli ska få god bakelse och lite godsaker till kvällsfikat...(L)
    Min familj har firat "Alla HJärtans Dag" sedan 1977.
    Då fanns det inga saker att köpa till 14 februari, så vi gjorde vi Valetines kort själva.
    Idag är det lite enklare och lite roligare tycker jag.
    Du väljer ju själv vad du vill köpa och inte köpa.
    Det är alldeles för få kärleksdagar på året så det är en härlig dag tycker jag.
    Kram (L)


    Åh :) roligt med falukorvshjärtan!
    Ja man ska ju göra nått som kommer från en själv :) det är nog roligast att få :)
    Jag håller med att det är för få kärleksdagar (L)

  • Katarina89 13 februari 2008

    Skrivet av stina822 den 12 feb 2008

    Min sambo och jag blir hemma denna Alla Hjärtans Dag och för att göra denna dag lite extra så får han sin favvo-rätt, Tacos :) Och till efterrätt så blir det en tårta m allt på, han vill ha gelehallon å non-stop, precis som när han var barn, hahahaha. Har tröttnat på hjärtformat godis, så jag tar vad som finns bland resten av godiset (H)


    Låter gott! Jag ska nog göra min pojkväns favoriträtt, lasagn och någon god effterrätt men vet inte vad jag ska hitta på än :)

  • Katarina89 13 februari 2008

    Skrivet av flakitika den 13 feb 2008

    :p mysigt med alla hjärtans dag :)


    mm (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.