Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Baka utan ugn!

  • LellaGella 24 maj 2010

    Hej!

    Min syster fyller snart år och jag tycker att jag kommit på en ganska bra idé med att jag ska skriva ihop lite recept på ett lite mer personligt sätt. Hon bor i Spanien och i hennes lägenhet finns det ingen ugn, enbart kokplattor. Så därför ska jag skriva ihop lite recept på rätter, bakverk m.m. som man inte behöver tillaga i ugn.

    Är det någon här som har några tips och kul idéer på några recept som jag skulle kunna ta med i samlingen?

    Tacksam för all hjälp jag kan få!
    {lashes}

  • jimboz 24 maj 2010

    Be henne bli medlem här , om hon har internet vill säga :)

    Annars är det bara söka på resp kategori.
    kyckling
    fläskfilé
    osv.

    Sedan kan du ta bort de du hittar som ska bakas i ugnen. spara i kokboken och skicka filen till henne.

  • ThomasP 24 maj 2010

    Skrabbelucker

  • MillaB 31 maj 2010

    jag hittade ett recept som verkar väldigt gott, men jag har inte testat det:
    Dajmkola utan mandel

  • MillaB 31 maj 2010

    i en annan tråd med samma rubrik tipsas det om bland annat fattiga riddare, det kan du ju testa.

  • bubbelfia 31 maj 2010

    Är det mer efterrätts/fika-betonat eller matigare recept som eftersöks?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.