Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Böcker inom detta

  • ScaniaV8 26 januari 2012

    Hejsan.

    Har en "liten" fetischs när det gäller böcker inom området bakverk, chocklad, desserter, kakor och liknande. Upps :p

    Har en del böcker, långt i från alla jag skulle vilja ha. Fått tag i en den "instruktions" böcker från konditor linjer och så oxå.

    Så lite nyfiken på er här ute. Vilka böcker har ni? Vad tycker ni om dem? Vilka rekommenderar ni? Det dyker ju upp nya hela tiden, vilka är värda att lägga pengar på?

    //Emma

  • sva 26 januari 2012

    Bakning & Karamellkokning från 1930, Prinsessornas Kokbok från 1945
    Hemmets Kokbok från 1911, Zetterstrands Kokbok från 1883, det är bara en del av alla
    kokböcker jag har. Gillar riktigt gamla kokböcker. Gillar du kokböcker gå ut på Tradera, där
    finns hur mycket som helst. Där handlar jag många kokböcker.(Y)

  • The_mama97mia 27 januari 2012

    Jag älskar kokböcker, är inte duktig på kakor o såna bakböcker, men vill slå ett slag för LOPPIS!
    Gå in på närmsta loppis och du kommer hitta hur m kt böcker som helst för inga pengar alls...

  • mssalmonella 27 januari 2012

    Jag har Prinsessornas Kokbok och Vetekattens bakbok som är mina guldkorn här hemma :)

  • ikah 27 januari 2012

    7 sorters kakor ... är guld värd! :)

  • ScaniaV8 27 januari 2012

    sva - De låter intressanta, ska kolla på dem :),. Gamla kokböcker är guldvärda. Har några. Många tips och trix i dom som är lite bortglömda idagenläge .
    Har kollat en hel del på Tradera. Men de har så mkt, så man vill veta vad man ska leta efter och veta om den är något att ha :). Men kan göra av med mkt pengar på Tradera på böcker :D.

    mama97mia - Den har jag inte tänk på. Får börja kolla på det, är en del på loppis. Så lika bra att passa på :).

    mssalonella - Vetekattens bakbok finns här med. Värd sin vikt i kakor :p.

    ikah - Samma sak där, helt underbak bok som oxå är värd sin vikt i kakor :)

    Tack för tips. Ska fortsätta utöka och leta till samlingen :)

  • UBO5011 27 januari 2012

    Om du gillar att baka och gärna med choklad, göra praliner mm kan jag rekommendera Jan Hedh´s
    olika böcker. Du kan dessutom kolla på biblioteket först innan du köper.
    Lycka till!

  • sju 28 januari 2012

    Jag fick den här boken i present, och den är riktigt mysig faktiskt: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9155256538

  • ScaniaV8 28 januari 2012

    ullaoedman - Han ska jag kolla up. Verkar intressant. Nja :/ bilioteket i närheten har inte så mkt sådana böcker alls :s. Verkar inte anser att folk är intresserad av sådan :s. Den nyaste kokboken är Mobergs som kom för 1-1,5 år sedan :s. Sorligt nog. Men man kanske ska passa på när man är int till Uppsala att ta sig tid och kolla runt där inne i biblioteket :)

    sju - Den låter intressant :).

    //Tack för tips :)

  • The_mama97mia 28 januari 2012

    Om du vill låna böcker innan du köper så kan du ju enkelt beställa det till "hembiblan"!
    Jag har ofta lånat fina kokböcker, ibland räcker det att sitta o bläddra i o dregla lite, sen är man nöjd. :)

  • DoctorWho 28 januari 2012

    Långpannans lov av Anna Braw skulle jag inte klara mig utan nu. Den innehåller alla sorters kakor, mjuka, hårda och sega och även bröd. Äpplemazarinrutorna är fantastiska detsamma gäller de sega havrerutorna (havrerutorna finns här på MK). Saftiga plommonrutor gillas även av plommonhatare och det går lika bra att använda nektariner eller äpplen (finns också här på MK).

  • sju 28 januari 2012

    Bokrean brukar ju sätta igång i slutet på februari, vi får hoppas på mycket roliga mat- och baktitlar i år tycker jag. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.