Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bra Choklad att smälta???

  • stormgirl 17 december 2009

    Hej
    Jag har hitta en massa bra recept med smält choklad både vit och mörk men vad använder man för choklad?
    Oftast står det bara choklad med bra kvalitet!
    - så min fråga är vad använder ni för choklad?
    blockchoklad eller typ lindh, marabu choklad?


    mvh
    camilla

  • AnneNi 17 december 2009

    Jag brukar nästan alltid använda någon ganska billig mörk choklad, men somliga säger att det blr godare med "riktig" kvalitetschoklad. Som sagt jag tycker det fungerar utmärkt med tex Eldorados eller Euroshoppers mörka choklad, men helst använder jag en 70%-ig choklad som jag brukar köpa 2 för 10 kr på Tasty House. Tyvärr har det inte funnits de senaste gångerna jag varit där, men annars är det min favorit, billig men god till kakor och godis. Något jag däremot inte brukar använda är Blockchoklad, eller Block som det väl kallas numera, eftersom jag inte tycker det är varken gott eller värt pengarna.
    Lycka till!

  • 123Linnea 17 december 2009

    Ta INTE(!!!) blockchoklad! Det förstör ditt godis/dina efterrätter totalt. Odense har bra kvalitet på choklad. Men det finns många bra sorter. Om det är en framträdande chokladsmak i det du gör, blir det givet att välja bra kvalitet eftersom det ju är den choklad du väljer som smakar i godiset...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.