Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bullar

  • Penne 11 juli 2008

    Här är det riktigt tråkigt väder idag och jag tror att jag ska baka bullar.
    Jag använder mig alltid av samma recept, jäst, smör, mjölk, mjöl, socker och salt.
    Men jag har läst att man kan ha i vispad äggvita har jag för mig att det var. Finns säkert 100 olika sätt.
    Hur gör ni??

    Antingen så gör jag degen, jäser 30 min och bakar ut bullar, jäser 40 min och sedan in i ugnen. Eller så gör jag degen och bakar bullarna och jäser sedan i två timmar.

    Vore kul att veta hur ni andra gör?

  • anluk 11 juli 2008

    Gör efter mjölpaketet (så tråkig är jag). Däremot har jag ett tips att använda creme fraiche + vaniljsocker i fyllningen istället för smör, socker och kanel.

  • ikah 11 juli 2008

    Jag gör alltid Mammas goda bullar som finns bland mina recept.
    Blandar smör och mjöl, rör ihop jäst, mjölk, salt, socker och ägg och blandar ner de i smör och mjölblandningen. Kavlar ut och brer på smör, florsocker och kardemumma. Rullar ihop och skär skivor som sen får jäsa ca 2 timmar.:)

  • lennali 11 juli 2008

    Jag gör alltid kanelbullar efter mitt recept:
    Bästa vetebrödet

  • Penne 11 juli 2008

    Det där låter nästan precis som mitt recept, fast med ägg. Ska pröva o ha i ett ägg idag tror jag!

  • Maripoosa 14 juli 2008

    Intressant med alla olika metoder! Jag är inne i en period då jag provar olika bullrecept och jag har provat att byta en del av mjölken mot grädde (föredrar självklart standardmjölk...) och att tillsätta honung i degen.
    Vad har ägg för funktion i degen?

  • ikah 14 juli 2008

    Degen blir smidigare och bullarna smular mindre.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.