Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Cheesecakes pannacotta med daim smak

  • jamli 30 augusti 2011

    Hallå

    Har gjort en hallonpannacottacheesecake och den är smaskens.

    Tänkte att jag skulle förnya mig och bytte ut hallonen mot en dubbel daim,1 msk kakao och 1 tsk vanillinsocker. Det är ngt som jag inte är riktigt nöjd med men jag vet inte vad. Om den skulle serveras med ngt, servera den bara som den är.
    Eller om det är ngt annat

    Botten:
    12st krossade digistive blandat med 100g smält smör, och lite kanel.

    Fyllning
    Pannacotta
    1 msk kakao
    1/2dl socker
    1 tsk vanillinsocker
    2 tsk gelatin utrört i kallt vatten
    2,5 dl vispgrädde

    Blanda ner allt i en kastrull och koka upp

    Cheese
    En Krossad dubbeldaim
    200g philadeliphiaost

    Rörde ihop daim och ost innan jag rörde ner ost smeten i pannacottan och vispade hela fyllningen innan jag hällde den över botten.

    Lät kakan vila i kylen innan serveringen.

    Förslag vad som skulle ha förbättrat den.
    Personligen tror jag att det var kanelen och att den skulle ha serverats med hallon och en kopp kaffe.
    Vad tror ni?

  • chefErsbacken 8 oktober 2011

    Du kan ju prova att ta bort antingen Kanelen eller Kakaon eftersom båda är väldigt bittra. Ett litet tips till cheesecake-bottnar i största allmänhet är att blanda ner några pepparkakor! Passar ju inte till allt men till mkt..

    Lycka till!

  • jamli 19 oktober 2011

    För det var lite lite bittert tror säkert att det skulle gå hem hos vissa men inte hemma hos oss

    Kanel bort, hade i det för att jag inte hade pepparkaka hemma för jag håller med om det där med pepparkaka i botten.
    Näe kakaon och kanel ska bort ner med ngr pepparkakor i botten. Det borde fungera.

  • marwis 19 oktober 2011

    Ta bort kanelen och servera med hallon. Det är mitt tips!
    /Marie

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.