Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Choklad

  • Okänd 20 mars 2011

    Trots att det nu har blivit modernt att tycka om mörk choklad tillhör jag fortfarande de som föredrar en god mjölkchoklad. Men nu har jag tänkt göra en chokladparfait och då funderar jag ändå på om mörk choklad blir godare. En liten bit mörk choklad kan jag tycka är ganska gott. Vad tycker ni passar bäst i parfait? Det känns som om mörk choklad skulle få den att kännas mer "chokladig" än mjölkchoklad.

  • Sheldon 20 mars 2011

    {secret} Ta mörk choklad

  • Amika 20 mars 2011

    Jag skulle också ta mörk choklad, annars är nog risken att smaken blir lite tunn? Jag tänkte eftersom man späder ut smaken ganska mycket. :) Och du blandar ju med både grädde och socker? Då blir det ju lite mer som mjölkchoklad. :)

    Hoppas det blir bra, vad du än väljer. :)

    Mvh
    Jonna

  • The_mama97mia 20 mars 2011

    jag skulle gå på mörk choklad med, som sagt smaken är mer fyllig och chokladig då.
    tips - min nya favorit är mörk choklad med hallon - GUD så gott! 70% ig choklad. Bra hallonsmak som bryter fint, kalas med bara en liten bit till kaffet. Den skulle jag gärna göra mousse på!

  • Sheldon 20 mars 2011

    Eller med citronsmak också, mums.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.