Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Chokladfondant

  • Countrygirl 13 februari 2010

    Tänkte mysa till det med lite chokladfondant som verkar så himla gott. Vad för slags formar använder man till detta?

  • AnneNi 13 februari 2010

    Jag har aldrig gjort det själv, men min mamma bjöd på det för ett tag sen och hon använde vanliga aluminiumformar. Det var inte så lätt att få ut dem, så vi åt ur formarna. Annars kanske det går att använda en muffinsplåt eller suffléformar?

  • Ohlis 13 februari 2010

    Jag gjorde dem till nyårsafton och använde suffleformar. Det gick utmäkt att bara "tippa" upp de på assienten. De sprack lite och rann ut men det var supersnyggt och fantasktisk gott. Jag var inne på att använda muffinsplåt i teflon men det är nog ganska besvärligt att få ut dem.

  • Countrygirl 13 februari 2010

    Jag tog ugnsfasta större kaffekoppar, Arabia. (Y) Det var utmärkt. Kul att de kom till användning igen.

    Blev jättegoda

  • The_mama97mia 13 februari 2010

    Skrivet av Countrygirl den 13 feb 2010

    Jag tog ugnsfasta större kaffekoppar, Arabia. (Y) Det var utmärkt. Kul att de kom till användning igen.

    Blev jättegoda


    VIlket recept använde du???? Nyfiken på att testa!

  • Countrygirl 14 februari 2010

    Hejsan MamaMia! Tog det som Alex Schulman beskrev i sin blogg för ett tag sedan. Det blev kanongott!

    http://blogg.aftonbladet.se/pappabloggen/2009/12/dagens-recept-chokladfondant

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.