Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dessert för diabetiker

  • Stekfantast 1 april 2012

    Hej !
    Är det någon som har bra recept på några desserter för diabetiker, skulle behöva lite hjälp :-)

  • Nusse 2 april 2012

    http://www.matklubben.se/matklubben/Nusse/kokbok/?id=427933&recipeid=43502&offset=4

    Älskar den här kakan! Har bjudit på den ofta och alla gillar den.
    Annars kan du söka på LCHF-desserter eller på sockefritt.

    Lycka till!

  • Tidronio 3 april 2012

    Testing\'

  • Tidronio 3 april 2012

    Test test :-)

  • Erajscha 4 april 2012

    Jag är själv diabetiker och jag brukar kolla på LCHF-recepten. Pannacotta finns t.ex. flera bra LCHF-recept på här på matklubben.

    Andra tips är Gino - frukt gratinerad med 86%-choklad. Vill man kan man servera vispad grädde smaksatt med några vaniljfrön.

    Chokladmousse eller frukt- eller bärmousse brukar jag göra på vispad grädde, mosad frukt eller smält riktigt mörk choklad och lite gelatin (om det är vattniga bär/frukt).

  • Erajscha 4 april 2012

    Något jag dock vill avråda alla som tänker bjuda diabetiker på fika/efterrätt från är lättglass med halvtinade bär. Det är surt och inte särskilt smakrikt. Lättglassen är inte så gräddig att den kompenserar...

    /en som fått det för många gånger borta

  • [email protected] 5 april 2012

    Diabetiker grupp 1. Om förrätt och varmrätt är inte är för lättsmält så spelar efterrätten inte så stor roll. Minimera gärna socker, mjölk och mjöl. Använd riktig grädde, choklad och frukter med tuggmotstånd.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.