Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dunkin doughnuts

  • frucaos 27 januari 2009

    Världens godaste munkar, om jag får säga mitt. Förälskade mig speciellt i dem med vaniljfyllning - mums. Har nu lite lust att prova att baka dem själv, men blir lite avskräckt av receptet som säger att man ska gröpa ur en god del av innehållet i den färdigfriterade munken med en tunn, vass kniv för att sedan spruta in vanlijkrämen. Det låter väldigt tungrott tycker jag.
    Är det någon som har provat? Som kanske har någon lättare metod?

  • frucaos 27 januari 2009

    Puffar på den här lite.

  • vivvi75 27 januari 2009

    Det du skulle kunna göra, är att lägga vaniljkrämen i en spritspåse med en tyll med lagom stort hål. Tryck sedan in tyllen i munken från sidan en liten bit, spruta in lagom mängd vaniljkräm, med ett lätt tryck.

  • lenajeanette 27 januari 2009

    Skrivet av vivvi75 den 27 jan 2009

    Det du skulle kunna göra, är att lägga vaniljkrämen i en spritspåse med en tyll med lagom stort hål. Tryck sedan in tyllen i munken från sidan en liten bit, spruta in lagom mängd vaniljkräm, med ett lätt tryck.


    Vet att mat-Tina gjorde så i sitt program för några år sedan.

    Kolla på svts hemsida om receptet finns kvar. tror du ska leta efter Berlinermunkar.

    Testar med en länk;http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6265&a=113944&ingredients=berlinermunkar&av704si=-1&av704ko=-1&showResults=false&lid=receptSearch332139&lPos=0

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.