Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efterrätt till kräftskiva

  • Saja1264 22 augusti 2011

    I helgen ska vi ha kräftskiva. En av gästerna är glutenintolerant, två är laktos känsliga och jag är gravid. :Jag letar efter en bra desert som passar alla. Vill inte behöva göra olika varianter. Hittar recept på olika chokladmousser men de faller på att det är råa ägg i...

    Nån som har några bra tips????

  • callemero 22 augusti 2011

    Gör en pannacotta med laktosfria mjölkprodukter. går alldeles utmärkt.

  • lisslinda 22 augusti 2011

    Hallonpannacotta med lakritschoklad tryffel...:-)

    Gör en pannacotta med hallonsmak. Mortla turkisk peppargodis och blanda lakritspulvret med smält choklad (här får man smaka av tills man är nöjd med lakrits/chokladsmaken. Bred ett tunt lager av chokladen på toppen av pannacottan och låt den stelna.

    Den här desserten bjöd jag på när svågern fyllde år. Där var det både äggallergiker och laktosintoleranta. Det blev iallafall en succè.

    Lycka till(Y)

  • The_mama97mia 23 augusti 2011

    Svårt - men jag skulle nog satsa på en fruktsallad! Brukar kännas fräscht och läskande efter salta kräftor. Sen kan man ha olika tillbehör- maränger, chokladsås, laktosfri grädde/tofuglass etc.

  • Saja1264 23 augusti 2011

    Tack för bra tips

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.