Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ersätta sirap

  • mariec 27 december 2011

    Hej alla!
    Tänkte göra flarnkorgar till efterrätten i nyår, men har en kompis som är diabetiker. Kan man ersätta sirapen med något annat?

  • Saranna 27 december 2011

    Egentligen behöver du inte oroa dig så otroligt över att något innehåller socker, så länge som personen i fråga kommer ihåg att ta lite extra insulin... :)

  • boz1965 27 december 2011

    Jag är själv diabetiker (typ 2) och har visserligen inte svårare diabetes än att jag kan kontrollera sjukdomen med min kosthållning, men att "slarva" lite emellanåt brukar inte vara några problem iaf för min del. Det ska bara vara i måttliga mängder och det får inte bli nån vana.

    Man brukar känna själv när det är dags att lägga av med sötsakerna.

  • GustavMaja 27 december 2011

    Jag tror inte att du måste byta ut sirapen alls. Min son har diabetes och bara han vet om att desserten är väldigt söt så doserar han sitt insulin efter det. Söta saker kräver mer insulin.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.