Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glömt bakplåtspapper...

  • Eery 30 december 2009

    Igen. och ska baka budapestrulle...
    Funkar det utan om man smörjer noga använder kakao och sen är snabb i vändningarna när smeten ska ner i formen och in i ugnen?

  • redd 4 januari 2010

    Tips är att köpa ett "bakplåtspapper" i teflon, säljs på marknader och i butiker. Har ett gammalt svart som jag använt minst 100gånger.
    Man sparar nog inga pengar på det men att slippa bry sig om att köpa bakplåtspapper är värt en del det med.

  • frucaos 4 januari 2010

    Hur gick det? Jag hade nog sprungit över till grannen och tiggt ett ... hade inte vågat prova utan! Tycker alla typer rulltårta är besvärliga nog som det är!

  • TobAlg 4 januari 2010

    Du kan prova med en bakduk att ha hemma, kan användas 1000 ggr och det enda problemet är att den ska diskas sen...

  • boz1965 4 januari 2010

    Jag hade nog kilat ner till "butiken på hörnet" och köpt bakplåtspapper. Det är ett litet h-e att få plåten ren när nåt har bränt fast. Men satsa sedan några tior på en bakplåtsduk av silikon, det är värt varenda öre - jag lovar.

  • sjsj 4 januari 2010

    Silikon! Har inte ens tänkt tanken att det finns "bakplåtspapper" i silikon!
    Det ska genast införskaffas! Tack för tipset!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.