Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glukos

  • Mosshulda 4 december 2009

    Nu är jag trött på apoteket som aldrig har glukos hemma när man ska göra godis. Så nu vill jag ha tips på vart man kan handla detta.

  • asasto 4 december 2009

    Tyvärr är det inte många som säljer såna här specialsaker. Hos apoteket måste man beställa (hör till beställningssortimentet) och det tar ofta några dar innan man får varan. (det är bara runt jul man kan hitta glukos på många apotek i butiken så den tiden kan man slippa beställa men det går ofta slut ganska snabbt)

    En butik som brukar ha glukos (+annat som apoteket slutat sälja ex. pottaska, lakritsstång mm) är essencefabriken i Stockholm, men bor man inte i stockholmstrakten blir ju det krångligare än att ha framförhållning och beställa på apoteket. Essencefabriken brukar kunna skicka på postorder men det lär också ta några dagar.

  • star759 5 januari 2010

    i tex kola kan man även använda honung men det kan ge en liten liten bismak...(N)

  • Roggan 5 januari 2010

    Har man tur kan man också hitta glukos i välsorterade livsmedelsbutiker. Tror det var ifjol jag hittade det på burk på ICA när jag var i Uppsala. Billigt var det dessutom!

    Hör med något bageri. De kanske kan sälja lite till dig om du ber snällt! (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.