Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Göra kladdkaka i avlång sockerkaksform?

  • sussisus 11 september 2009

    Tror ni att det funkar att göra en kladdkaka i en avlång sockerkaksform?
    Jag kanske ska ta halv sats smet då?

  • Marica90 11 september 2009

    Jag har ett recept som man gör på en vanlig långpanna.

    Stor kladdkaka

    Ugn: 175 grader
    Gräddnings tid: ca 35 minuter

    Ingredienser:
    8 ägg
    12 dl socker
    2msk vaniljsocker
    1 tsk salt
    2½-3 dl kakao
    6 dl vetemjöl
    400 g smält smör

    Blanda alla ingredienser i nämnd ordning. Hällsmeten i en smord långpanna och grädda i 175 graders ungnsvärme i ungefär 35 minuter. Skär i lagom stora fyrkanter och servera med vispad grädde eller glass.

    //Mvh Marica

  • Annafbg 11 september 2009

    Jag tror säkert att det går bra att göra kladdkaka i sockerkaksform, bara du är noga med att lägga bakplåtspapper i den. Annars får du nog äta den med sked direkt ur formen:D
    Jag hade nog gjort en vanlig smet och låtit kakan bli tjockare än vanligt.
    Oj vad jag blev sugen på kladdkaka nu, det får nog bli en här också till kvällen.(Y)

  • Shoutoutloud 11 september 2009

    jag har ätit en kladdkaka hos svärmor som var gräddad i en avlång sockerkaksform. hon hade smort och bröat formen och sen stjälpt upp kakan när den kallnat lite. vet dock ej hur mycket smet hon hade.

  • i_casey 11 september 2009

    Jag gör alltid kladdkaka i avlång form, smörar in lite och bröar med kokos. inga problem alls att hälla ur sen.

  • Laniluap 12 september 2009

    Hade tänkt att bjuda familjen på kladdkaka med vaniljsås i kväll : ) allting hemlagat såklart!

  • anneli1989 12 september 2009

    jag gjorde kladdkaka i muffisformar idag och hade med på picnic i tantolunden, Stockholm. Mycket poppis bland kompisarna. Snart kommer min sambo hem har varit på möte i norge, så då ska han också få smaka på kladdisarna eventuellt med glass till. Tror de är gott!

    kladdkaka kan ju vara de bästa "snabba" baverket eller hur?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.