Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

grädda kladdkaka i folieformar (pajformar 21cm i diameter)?

  • bippa02 2 april 2008

    går det bra eller blir de för höga om man tar ett helt recept?

    tänkte grädda flera samtidigt och lätt frysa in

  • Milla81 2 april 2008

    Jag brukar göra kladdkaka i en form som är 20,5 cm i diameter och kladdkakan blir inte alls hög i den - max ett par cm.. så det borde inte vara några problem..
    Kram Milla

  • Milla81 2 april 2008

    Mitt recept på kladdkaka är med 2 ägg, 3 dl socker, 1,5 dl vetemjöl, 100 g margarin, 1 tsk vaniljsocker och 4 msk kakao - så om ditt recept inte innehåller större mängder än mitt så borde den få plats i dina formar..
    Kram Milla

  • bippa02 2 april 2008

    tack ska du ha har du ditt recept inlagt?

  • bippa02 2 april 2008

    såg precis att det var de ingredienserna jag hade men jag har i 1 krm salt i min smet också
    tror du det påverkar?

  • Klingan 2 april 2008

    Fyll formen till hälften med smet så borde det inte vara några problem...

  • bippa02 2 april 2008

    tack tack jag ska prova och göra en i helgen om jag orkar

  • AnitaSman 2 april 2008

    Skrivet av bippa02 den 2 apr 2008

    går det bra eller blir de för höga om man tar ett helt recept?

    tänkte grädda flera samtidigt och lätt frysa in

  • marwis 2 april 2008

    Vill bara påpeka att saltet, trot eller ej, gör en hel del på smaken!(Y)

  • tilda 2 april 2008

    Saltet är som sagt för smakens skull och eftersom det inte är något bakpulver i kladdkaka så reser den sig inte speciellt mycket. Häll i smet så att du har en liten bit kvar till kanten bara.

  • Milla81 2 april 2008

    Nä jag har det inte inlagt.. lägger inte in recept som det redan finns många av sedan innan.. finns säkert många likadana till och med..
    Kram Milla

  • XYZ 5 april 2008

    Brukar ta dubbel sats till 3 styck folieformar på 20cm. Gräddar alla samtidigt. Blir ca 2-3cm höga.
    Snål som jag är lägger jag sen kakorna i frysen och ploppar ur dem ur formarna när de har frusit.
    Diskar formarna FÖR HAND och spar till nästa gång. (Blir lätt fula av maskindiskmedel)

  • Urku 7 april 2008

    Ville bara säga att salt i en kladdkaka är ett måste enlit mig blir alldeles för söt annars då saltet bryter av söttman,brukar ha en 1/2 tsk.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.