Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hållbarhet

  • Penne 9 november 2010

    Tänkte ge bort ätbara julklappar, och skulle vilja börja snart.
    Hur länge håller biscotti?

  • chrisq 9 november 2010

    (Y)du kan räkna med 2-3 månader i glasburkar lycka till

  • Penne 9 november 2010

    Tack för det! Då ska jag börja idag!

  • NicolinaZ 9 november 2010

    Överhuvudtaget är vi så onödigt rädda för att saker ska fara illa idag, litar inte på instinkter... Rätt förvarade håller de flesta produkter längre än det datum som står på paketet, och så måste man ju lite på syn, lukt och smaksinne... Detsamma gäller hemgjorda syltr och safter, med tillräckligt socker och rena burkar/flaskor i starten håller de ju länge, länge!

  • Cassiopeya 10 november 2010

    Skrivet av NicolinaZ den 9 nov 2010

    Överhuvudtaget är vi så onödigt rädda för att saker ska fara illa idag, litar inte på instinkter... Rätt förvarade håller de flesta produkter längre än det datum som står på paketet, och så måste man ju lite på syn, lukt och smaksinne... Detsamma gäller hemgjorda syltr och safter, med tillräckligt socker och rena burkar/flaskor i starten håller de ju länge, länge!


    Instämmer till viss del, men när jag köpte nötfärs sist, så vart den dålig två dagar innan bäst före datum, lite trist {struggle}
    Men det är klart, kakor och godis och annat med mycket socker det står sig ett bra tag, och det är ju bra! Har själv en stor burk med chokladbiscotti som jag mumsar på nu och då, hoppas den ska räcka ett tag {clap}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.