Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hoppa över sötningsmedlet

  • Cito69 9 juni 2011

    Hej på er alla!

    Jag har nu på flera recept som vill vara LCHF hittat sötningsmedel - HÅLL ER BORTA FRÅN DET!
    Vad sötningsmedel gör är att det ökar på sötsuget och det är tvärt om vad du behöver. Att det är något som är tillverkat gör det hela än värre. Håll er till naturliga produkter och skippa allt som är tillverkat.

    Naturen har get oss det perfekta sötningsmedlet... det som finns i frukt och bär. Och vill ni ha något extra sött då föreslår jag istället honung - naturligt och antiinflammatoriskt.

    För er andra som tycker att LCHF är humbug - so be it, det är ert ställningstagande. Dessutom tycker jag att normala desserter (som innehåller socker och vitt mjöl) är riktigt gott... jag får bara tänka på det att det är mitt eget val när jag väljer att äta något sådant.

    Må gott!

  • Bodenskan 9 juni 2011

    (Y) håller absolut med föregående skrivare

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.