Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

julgodis o efterrätt

  • annchad 3 december 2009

    Har försökt att hitta recept på julgodis här på MK men nästan allt innehåller nougat. Min dotter är nöt och mandelallergiker så det funkar ju inte. Är det någon som har några bra recept på julgodis o julefterrätter ? Något annat än knäck o ischoklad. :D

  • mariaengstrom 3 december 2009

    Jag har ett jätteenkelt och gott recept på bananfudge. Ska leta upp det och lägga in bland mina recept.

  • smeand 3 december 2009

    Här är ett förslag


    I följande recept kan du bara skippa nötter och ta mer torkad frukt eller kanske solrosfrön.
    Enkelt chokladgodis

    chokladtryfflar, kola och knäck kan varieras med olika smaksättningar för att få omväxling. Eller kanske marmeladgodis.

  • stallperso 3 december 2009

    Polka- och chokladgodis! Smält choklad, blanda i krossad polkagris och låt stelna i ischokladsformar elr liknanda. Busenkelt och supersupergott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.