Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kakor till dop

  • Thunnan 1 augusti 2010

    Jag ska döpa min dotter i slutet på augusti och behöver hjälp med tips på kakor. Det enda jag bestämt hittills är falska potatisbakelser.

  • The_mama97mia 1 augusti 2010

    Grattis, trevligt med dop. Ngt som är gott är typ Jitterbug - det finns fler recept här på MK på det. Lite krispigt yttre.

    Nu är det ett tag sen jag bakade till barndop, men då hade vi väl som vanlig tårta, o en massa bakverk av olika slag innan.

  • Thunnan 1 augusti 2010

    Ja dom är goda :)
    Men hur många sorter ska man ha? Vi kommer att vara ca 30-40 st.

  • chrisq 1 augusti 2010

    :DDlite sirapsbröd o lite drömmar en mjuk kaka o radiokaka är gott

  • Mistys 1 augusti 2010

    Ska du ha bullar också ? Tårta? Var på dop förra året där hade dom bullar, potatisbakelse, två sorters småkaka och tårta. Har man mat i någon form skulle jag nog bara ha tårta. Det hade vi och det räckte.
    Lycka till med dopet :)

  • FarmorMaya 1 augusti 2010

    Lycka till med ert dop.
    Mina kak förslag blir, om du har tillgång till ett rånjärn så är alltid rullrån lite extra festligt att bjuda på. Jag har själv investerat i ett elektriskt rånjärn, mycket lättsamt att jobba med. Här är mitt recept. (Y) (L) (Y)
    http://www.matklubben.se/recept/rullraan_paa_graedde_56764.html
    Ett annat gott och mycket lättbakat förslag blir mina Cocosmuffins, fina småkakor, namnet till trots.
    http://www.matklubben.se/recept/cocosmuffins_56778.html
    Lycka till på er dag. (L) (L) (L)

  • Thunnan 1 augusti 2010

    Jo tårta ska vi ha, men det kanske räcker med 5-6 sorter då, får klura ut några som inte är alltför tidskrävande att göra.

  • charlottat 1 augusti 2010

    chokladsnittar eller kolakakor/chokladkolakakor är ganska snabba och lätta
    kokostoppar
    hallongrottor

  • mrboy 2 augusti 2010

    nybakta bullar efter recept på mjölpaketet gör jag så fort det är något festligt med mina barn, tar c:a 1.5 timmar att göra bullarna så det är bara att fixa degen äta frukost medanas det jäser, baka ut medans den respektive piffar till sig, piffa till sig själv och barnen medans den respektive gräddar.
    voila det tog inte längre tid än att ta sig iväg i alla fall:)

    på förekommen anledning: Margarin är en styggelse, använd bara smör när du bakar kaffebröd.
    sen tycker jag att det är godare att riva över mandelmassa som fyllning snarare än kanel.

    all lycka till dig och barnet!

  • KimOfDrac 23 augusti 2010

    mini cupcakes kanske? Eller det vanliga sju sorters kakor?

  • Marre73 24 augusti 2010

    Havrenougatkakor är suveräna,går fort att göra till på köpet,finns recept på MK. Kolakakor är smarriga de med, makalösa om man gillar russin, bakade finska pinnar här om dagen,går fort att göra.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.