Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kanelbulledag

  • matmedmeras 3 oktober 2013

    Ja, imorgon är kanelbullensdag! Och jag ska minsamm baka mina kanelbullar. Jag letar efter unika recept. Jag har bakat ganska många kanelbullar av olika slag, men inte med surdeg. Tycker ni att det är bra idé att baka kanelbullar på surdeg?

    http://matmedmera.eu/klassiska-kanelbullar/

  • Vaengegaard 3 oktober 2013

    jag föredrar att göra med raskdeg istället för surdeg.
    värm inte mjölken utan låt den vara runt 25 grader.
    blanda lite av mjölken med all jäst och lite av mjölet, låt stå ca 30 min .
    blanda sedan ihop allt utom salt och smör. när du knådat 3 min blandar du i saltet och när degen börjar ta form, i med saltet.
    detta är den optimala vetedegen enligt mig.
    jag är utbildad konditor bagare i bryssel. har jobbat där i nästan 10 år hos ledaren för belgiska landslaget i konditori Patisserie van dender.
    har du fler frågor om vad som helst , kemi,choklad, degar etc , och speciellt om du vill veta varför man ska göra på vissa sätt.
    kan referera till jan hedh annars som vet vad han talar om, och träffar du honom så hälsa från martin nielsen. hörs

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.