Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Laktosfritt på syjuntan?!

  • frucaos 20 januari 2009

    Det är min tur att ha syjuntan hos mig nu på torsdag, och jag skulle vilja ha tips på något laktosfritt gott att bjuda på. Det har inte så stor betydelse om det är lättare mat eller mer dessertaktigt. Det går fint med vilket som ...
    Jag har aldrig gett mig på laktosfri mat, så jag är lite ute och cyklar känns det som ...

  • Jessika 20 januari 2009

    Kokospannacotta. Gör den på kokosgrädde i ställt för vanlig grädde.

  • Maahl 20 januari 2009

    Du kan ju köpa laktosfria mjölkprodukter om du vill göra något gammalt favoritrecept som innehåller mjölkprodukter. Det är nog det enklaste sättet att lösa det på, fast du kanske ska kolla med den personen som är laktosintolerant om det är OK.

  • zudette 20 januari 2009

    Du kan bjuda poå det du vill...... tänk bara på att använda laktosfria produkter i det du gör - Det finns även laktosfri vispgrädde, om du vill. Jag kan lova dig att det inte är någon skillnad i smak på det du lagar med laktosfritt så det funkar att bjuda hela sällskapet på samma sak!!!

    LYCKA TILL!

  • Lotten_J 20 januari 2009

    Laga det du själv brukar bjuda på, bara att byta ut mot laktosfri grädde och alla kan äta av detta då det inte är ngn större skillnad i smaken...se till så att det inte är låglaktosprodukter utan laktosfritt om det är en mkt känslig person.....Valios produkter funkar jättebra.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.