Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Libanesisk efterrätt

  • mariaengstrom 26 april 2009

    Önskar tips på libanesisk efterrätt, ska göra libanesisk buffé samt efterrätt... Har ingen aning om vad man äter efter maten där, hoppas det finns någon här på MK som kan ge mig förslag!

    Tack på förhand!

  • gimmiahug 26 april 2009

    Hej! Satt och funderade på din fråga och kom fram till att de enda Libanesiska efterrätter jag fått prova har varit mannagrynsbaserade - jättegoda, men kan tänka mej att det kanske inte passar alla?! I vilket fall har smakerna alltid varit någon eller några av dessa; nötter, honung, apelsinbloms- eller rosenvatten, kanel, dadlar.... kanske kan du hitta något recept här på sajten eller på google. Annars kan man ju alltid svänga ihop en eller några Baklava som ju passar fint på buffé; dessa serveras i olika former i hela Mellanöstern (de heter olika beroende på vart man kommer och säkert inte Baklava i Libanon ;)) och brukar tyckas om av alla. Kul idé med Libanesiskt och det kommer alla gånger att uppskattas av dina gäster!

  • mariaengstrom 27 april 2009

    Satt och googlade lite. Får se vad det blir för smarrig, eventuellt något helt annat då jag tänkte servera i engångs-plastglas för att slippa disk! Tack för inspirationen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.