Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ljuvligt glassrecept????

  • littlejohn 15 augusti 2011

    Blev bjuden på en dessert som var helt ljuvlig och nu söker jag receptet, men jag går bet. Har sökt på nätet i timmar så nu står mitt hopp till er. Det ska vara från Halv åtta hos mig. Det är vaniljglass som man stör kakao och neckaffe (?) på och över alltihop häller man Calvados och rör om.
    Finns det någon som vet vad jag pratar om så snälla hjälp mig!

  • Streamlights 15 augusti 2011

    Jag har sett programmet och det var inte glass utan en äggtoddy med konjak. jag kommer inte ihåg receptet men har själv läst det på på internet, JÄTTEGOTT!!
    Hälsningar Carina

  • lisbethv 15 augusti 2011

    Efter ivrigt letande(måste få ordning på mina recept) hoppas jag att det är det här du söker:D
    Äggtoddy a la Mannerheim

    4 äggulor
    4 msk socker
    2dl grädde vispad
    4tsk florsocker
    4tsk nescafe
    4tsk kakao
    4 msk konjak

    vispa äggulor o sockerblanda med den vispade grädden Ställ in i frysenflytta till kylen ca 30 min före servering.
    Lägg på nescafe florsocker kakao i små öar o slå konjaken i ett kokt halvt äggskal

  • littlejohn 15 augusti 2011

    :) Ja! Tack för hjälpen bägge två, jag var helt fel ute, det här är det. Äggtoddy ál a Mannerheim heter den och jag kan varmt rekomendera den. (Y) (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.