Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mandelbiskvier utan choklad??

  • starfighter 29 augusti 2010

    Är det någon som har förslag på eller har testat att göra någon variant på mandelbiskvier utan choklad? Jag menar då framförallt själva doppningen av dem. Kan inte själv komma på något som stelnar på samma sätt, och på så vis försluter biskvien. Eller något annat förslag på hur man kan lösa det hela .... :-)

  • Mistys 29 augusti 2010

    Vet inte om man kan använda sig av någon form av frosting( florsocker, äggvita och ev smakessense)
    Då blir det ju som den "försegligen" man har på mazariner eller studentskor. Kan dock tänka mig att den spricker lättare.

  • Lunchdax 29 augusti 2010

    Smaksätt glasyr/kristyr (som stelnar förstås) med exempelvis apelsin, kaffe, likör eller annat du finner passande! =)

    Ett annat förslag är att ta sugarpaste, marsipan eller annan sockermassa som "lock". Man kan ju smaksätta med olika saker för att det inte ska bli "marsipan-kaka"-intryck utan fortfarande en biskvi.

    Oj, nu ser jag att kristyr var det första personen sa... ajdå. =P
    Hoppas du finner svar!

  • Bumbis 29 augusti 2010

    Lägg krämen mellan 2 bottnar.

  • starfighter 29 augusti 2010

    Tack för alla tips - ska prova snarast och se vilket som fungerar bäst. :-)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.