Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Maple suger

  • jonmcu 5 juli 2009

    Hej!

    Är det nån som testat att baka med maple suger? Har inte sett det i butik ännu, men jag har fått en liten burk och tänkte testa att baka nåt gott - frågan är vad?
    Vad tror ni om att blanda det med tex banan i muffins eller kaka? Kanske tillsammans med lite kanel, kan det vara en bra kombination?
    /Jonmcu

  • kattgnag 5 juli 2009

    Ursäkta att jag svarar, kan inte låta bli. Kan dock tyvärr inte svara på din fråga och skall ju därför inte ens svara men jag kan bara inte låta bli....
    Jag ser rubriken och tänker "Maple suuuuuger" (alltså jag hatar Maple...)
    Nyfiken som jag är måste jag då få veta vad Maple är som är så hemskt...:p
    Vad är MapleSuger...

  • jonmcu 5 juli 2009

    Haha....ser nu att jag stavat fel! Det ska naturligtvis vara Maple Sugar!! :D
    Det är alltså fint socker med smak av lönnsirap....och det är inget jag hatar! Tvärtom, så älskar jag lönnsirap!

  • bubblemint 20 juli 2009

    jag var i kanada för nåra veckor sen och smakade maple sugar på en marknad. vet inte om det är det du har eller inte, det jag smakade sålde dom mer som godis..gott var det iaf! men jag smakade oxå maple butter och det var hur gott som helst. det tycker jag verkligen du ska testa!!

    blanda smör (måste vara mjukt) och maple sugar (går säkert med sirapen oxå) men en elvisp eller liknade till det blir krämit. (vet ej hur mycket av varje, det är en smaksak). perfekt att ha på rostat bröd eller pannkakor eller vad man nu kan tänka sig..

    annars kan du säkert byta ut vanilgt socker i ett recept mot lönnsockret. (t ex i kakor eller glass)

  • russinbullen 20 juli 2009

    :)ja, varför inte göra några mumsiga pannkakor, ät dem med färska bär och strö på mable sugar?
    eller göra äppelmunkar som du rullar i ditt socker i stället för vanligt?:p
    Bara en spontan tanke.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.