Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

maräng

  • elif 19 maj 2009

    Om marängen på en pinoochiotårta blir mjuk och seg, vad har jag gjort för fel då?:(

  • Cassiopeya 20 maj 2009

    Kan inte säga säkert, men det kan bero på att du haft en för stor form. Så har det i alla fall varit för mig. Bakar underbara marängtårtor hemma, men när jag försöker göra efter samma receptet hos pojkvännen som har större ugn blir resultatet aldrig bra. Du kan ju alltid prova med en mindre form och se om det blir bättre :)

  • Chokladfantasten 20 maj 2009

    Jag har gjort pinocchiotårta flera gånger, en av mina favorittårtor. Tricket för att få en fluffig maräng är att vispa vitorna först och sen bara försiktigt vända ner sockret efteråt. Använder man elvisp när man har i sockret så blir marängen seg. Hoppas det funkar bättre nästa gång! :)

    //Jessica

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.