Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Måste man ha kokosfett?

  • chokladcookie 17 december 2008

    Om man ska baka tex ischoklad, måste man ha kokosfett eller går det bra att använda smör istället? Blir det helt misslyckat då? Tacksam för alla typer av svar.:)

  • safir74 17 december 2008

    Nej man måste inte ha kokosfett när man gör ischoklad. Man kan använda smör istället. Personligen tycker jag att det blir godare med kokosfett. :p

    Ischoklad
    75 g smör
    200 g mörk choklad

    Smält smöret i en kastrull. Bryt chokladen i små bitar. Lägg ner chokladen i smöret och rör tills den smält. Fördela smeten i formar. Låt stelna i kyl.

  • chokladcookie 17 december 2008

    Tack så mycket för hjälpen!:)

  • safir74 17 december 2008

    Skrivet av chokladcookie den 17 dec 2008

    Tack så mycket för hjälpen!:)


    Varsågod :)

  • Lilljeppe 17 december 2008

    Jag tycker inte om kokosfett, så jag gör aldrig ischoklad. Tack för tipset. Det ska testas i jul(Y)

  • grill 17 december 2008

    Skrivet av safir74 den 17 dec 2008

    Nej man måste inte ha kokosfett när man gör ischoklad. Man kan använda smör istället. Personligen tycker jag att det blir godare med kokosfett. :p

    Ischoklad
    75 g smör
    200 g mörk choklad

    Smält smöret i en kastrull. Bryt chokladen i små bitar. Lägg ner chokladen i smöret och rör tills den smält. Fördela smeten i formar. Låt stelna i kyl.



    Jag har gjort ischoklad på detta recept i flera år. Jag tycker det är så bra, därför att ischokladen kan stå framme utan att den smälter som den gör med kokosfett...

  • lisbethv 17 december 2008

    Skrivet av safir74 den 17 dec 2008

    Nej man måste inte ha kokosfett när man gör ischoklad. Man kan använda smör istället. Personligen tycker jag att det blir godare med kokosfett. :p

    Ischoklad
    75 g smör
    200 g mörk choklad

    Smält smöret i en kastrull. Bryt chokladen i små bitar. Lägg ner chokladen i smöret och rör tills den smält. Fördela smeten i formar. Låt stelna i kyl.


    Blir mycket godare med smör enligt mig o övriga familjen(Y)

  • bernit 17 december 2008

    Skrivet av grill den 17 dec 2008

    Skrivet av safir74 den 17 dec 2008

    Nej man måste inte ha kokosfett när man gör ischoklad. Man kan använda smör istället. Personligen tycker jag att det blir godare med kokosfett. :p

    Ischoklad
    75 g smör
    200 g mörk choklad

    Smält smöret i en kastrull. Bryt chokladen i små bitar. Lägg ner chokladen i smöret och rör tills den smält. Fördela smeten i formar. Låt stelna i kyl.



    Jag har gjort ischoklad på detta recept i flera år. Jag tycker det är så bra, därför att ischokladen kan stå framme utan att den smälter som den gör med kokosfett...


    Håller med

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.