Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mjölkallergiker glass

  • sockerflis 6 september 2008

    Jag har stött på ett litet problem.. har nyligen blivit mjölkallergiker... när jag skulle köpa glass... (har hittat halvlitersburkar och paket med flera glassar i... )

    Men jag undrar om det finns någon pinne eller strut eller något som man kan köpa löst. Styckesvis.
    Hittills har jag fått nöja mig med någon isglass.. men de vore roligt att kunna äta något annat ibland.

    Någon som vet?

  • busan37 6 september 2008

    Tofuline har flera goda glassorter men jag tror inte att de finns styckvis. Inte där jag bor iallafall. Finns på burk och pinnglassen finns i flerpack. Finns även strutar i flerpack. Tofulines glass görs på sojabönor och är helt mjölkfria, min favorit är med moccasmak.

  • ingegerdb 6 september 2008

    Jo men visst sksll det finnas både strutar och pinnar som är mjölkfria. Både Oatley och Tofuline skall ha i sortimentet har jag bestämt för mig.

  • zelonica 6 september 2008

    Jag tror GB´s sandwich glass med jordgubb ska vara laktosfri, det är styck.
    Om det är laktosintolerant du är? (vet ej om det stavas så). :o
    Lycka till!
    :)

  • sockerflis 6 september 2008

    Jag är ju mjölkallergiker.. så om den är laktosfri tål jag den troligen inte.. de var ju synd... men jag ska kolla upp den lite närmare! Tack för era svar

  • tina62 6 september 2008

    Vetligen så har GB bara låglaktos och den tål inte alla.
    Tufoline har glass både i förpackning och strut. Mycket goda. Min gamla mamma är inte mjölkalergiker men hon älskar bara deras glass.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.