Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Muffinsstorlekar

  • knyppeltanten 9 juni 2011

    När jag ska baka muffins så står det oftast i receptet si och så många blir det men inte storleken på formen. Jag har hittat i alla fall fyra olika storlekar på muffinsformar och jag vet inte vilken sort det ska vara! Står det t ex 12 muffins så är det då vanlig muffinsstorlek eller lite större, för att det inte är minimuffins eller jättestora det kan jag se på bilden (tror jag i alla fall :-)).
    Hur vet ni vilken storlek på formen och vilken temperatur det ska vara och hur länge de ska gräddas? Höftar ni bara till?

  • miniola 9 juni 2011

    Hej! Senast jag gjorde muffins så stod det att det skulle bli 12 i receptet. Jag använde vanliga muffinsformar. Med vanliga menar jag den storlek muffins hade förr i tiden. Som jag ser det nu så finns det som du säger iallafall 4 olika muffinsformar
    -minimuffinsformar
    -vanliga muffinsformar (old times)
    -vanliga muffinsformar (new times)
    -stora (amerikanska) muffinsformar.

    Av receptet fick jag 12 vanliga muffins och 24 minimuffins. Jag gräddade de på den temp. det stod i receptet och hade koll på de i ugnen så de ble så fina så:-)

  • knyppeltanten 9 juni 2011

    Tack. då ska jag hålla mig till vanliga formar har jag en känsla av.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.