Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Några minuter?

  • Roskerstin 9 november 2010

    Ofta i recept står det t ex, låt det puttra i några minuter. Hur många är några minuter för Er, 2, 3 eller 4. För är det 5 så skrivs det ju ofta ut. Bara en liten undran.

  • Josses 9 november 2010

    Brukar inte ha så stor koll på hur länge några minuter är, det är lite hur som haver för mig
    och det beror även på vad det är jag gör.

  • Cassiopeya 10 november 2010

    Håller med Josses, sist när jag gjorde kolasås till exempel fick den koka tills den var tjock och trögflytande. Då blev några minuter nästan en halvtimma :o En annan gång kan det vara mycket kortare, beror som sagt lite på vad det är. När man reder något måste det hinna koka ihop och tjockna innan det är klart. Använd magkänslan :)

  • amoz 10 november 2010

    Det kan ju också bero lite på hur spisen är. Men mest är det nog så att man får gå lite på känn.

  • afonss 11 november 2010

    Jag skulle låta det puttra i 2 - 3 minuter.

  • Philip-W 11 november 2010

    Några minuter kan defineras som ''Tills du känner att det räcker''.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.