Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Överbliven hemmalagad kolasås

  • Maithai 26 november 2009

    Hej kära matälskare!
    Idag har jag gjort hemmlagad kolasås som jag skulle andvänt till efterätt, men så ändrade jag mig helt plötsligt. Nu undrar jag om ni har några tips på vad jag kan göra med den? Antar att jag ej kan frysa in den? Det handlar om cirka 2-3dl.

    Tack på förhand!

    en matglad ung dam

  • boz1965 26 november 2009

    Skiva sockerkaka och spritsa vispad grädde på skivorna, ringla lite kolasås över och frossa riktigt. :p

  • Gnurf 26 november 2009

    Sen tar du 7km i joggingspåret...:D

    Skrivet av boz1965 den 26 nov 2009

    Skiva sockerkaka och spritsa vispad grädde på skivorna, ringla lite kolasås över och frossa riktigt. :p

  • boz1965 26 november 2009

    Mjaeee... Tror att jag hoppar över den delen. Men jag kan ju träna ölhävning, det bränner man många kalorier på. :D

  • Gnurf 26 november 2009

    Nog tror jag du kan frysa in den. Kokar kolasås ibland men det brukar inte bli något över...däremot har jag för mig att vi fryste in kolasås när jag jobbade i kök...men det var tyvärr 20 år sedan nu...så jag kan minnas fel oxå...:)

    Skrivet av Maithai den 26 nov 2009

    Hej kära matälskare!
    Idag har jag gjort hemmlagad kolasås som jag skulle andvänt till efterätt, men så ändrade jag mig helt plötsligt. Nu undrar jag om ni har några tips på vad jag kan göra med den? Antar att jag ej kan frysa in den? Det handlar om cirka 2-3dl.

    Tack på förhand!

    en matglad ung dam

  • Vetebullen 27 november 2009

    Varm kolasås är jättegott att ringla över fysta tranbär eller lingon.(Y)(Y)(Y)
    Pröva gärna andra bär och meddela mig en du finner en ny smakupplevelse :D:D
    Ha en fin dag!

  • Maithai 27 november 2009

    Tack för tipsen! Hur länge håller den sig i kylskåpet tror ni? Blir väl nu i helgen som den kommer till användning....trevlig helg!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.