Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept på Marsánkräm?

  • Snoffa 1 augusti 2010

    Hejsan!
    Är det någon som kan ge mig ett bra recept på marsánkräm/sås eller vad det nu är för skillnad.
    Jag ska baka vaniljbullar och vill göra hemmagjord marsánkräm/sås. :)
    I receptet står det marsánkräm.
    // Madde

  • idea_ 1 augusti 2010

    Hej Snoffa, skillnaden är att såsen är lättflytande, lämplig till pajer som en vaniljsås medans krämen oftare finns i bakverk då den är fastare och går att klicka ut (som i mitten på ett winerbröd). Om du har lyckeby potatismjöl hemma hittar du ett helt okej recept på marsankräm på baksidan av paketet. Lycka till med bakandet
    idea_

  • Snoffa 1 augusti 2010

    Åh, tror jag har det. Tack så mycket. :)

    Skrivet av idea_ den 1 aug 2010

    Hej Snoffa, skillnaden är att såsen är lättflytande, lämplig till pajer som en vaniljsås medans krämen oftare finns i bakverk då den är fastare och går att klicka ut (som i mitten på ett winerbröd). Om du har lyckeby potatismjöl hemma hittar du ett helt okej recept på marsankräm på baksidan av paketet. Lycka till med bakandet
    idea_

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.