Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Regenter

  • zonale 12 augusti 2008

    I mandelkvarn eller med den finaste rivskivan i matberedaren.:)

  • marwis 12 augusti 2008

    Det lättaste är att använda en mandelkvarn. Det blir inte samma om du mixar eller hackar den.
    Lycka till!

  • Annettenn 12 augusti 2008

    Borde väl gå att köra ett tag med en stavmixer? Jag vet inte, använder själv en mandelkvarn.. :)
    I värsta fall får du prova dig fram, men jag tror inte riktigt på de hackade..det är ju smaken man vill åt, och den kommer ju bäst fram när man använder mald mandel. Men kan du tänka dig mindre mandelsmak och lite bitar så funkar det nog med hackad. :) Men man ska nog vara beredd på att slutresultatet inte blir detsamma. Lycka till! :)

  • tilda 15 augusti 2008

    På jobbet där vi inte har en mandelkvarn använder vi mixern. Funkar alldeles ut märkt,men man måste köra den en bra stund och det låter fruktansvärt mycket. Dessutom ska man se till att man har en stark mixer som klarar det. Stav mixer tvivlar jag på klarar det.

  • lenajeanette 17 augusti 2008

    Vill bara tipsa om mandelkvarnar, brukar finnas på loppis för en femma eller tia. När jag inte använder dem så har jag de som bokstöd i hyllan där jag förvarar min kokböcker.

  • BigganL 17 augusti 2008

    Finns det inte färdigmalen mandel att köpa numera när så mycket annat finns "tillagat"? Hackad har jag sett men malen vet jag inte.

  • lennali 17 augusti 2008

    Jag maler min mandel med knivarna i matberedaren, funkar jättebra.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.