Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rice krispis tårta, kan man????

  • Virre85 10 juni 2010

    Hej jag ska alldeles strax börja med en ricekrispes tårta som jag ska ha med till sonen dagis kl 17 idag.
    Jag kommer använda mig av ,idas vårgårdatårta här på matklubben.

    Min fråga är kan jag kör två pannor med bottnarna i ugnen eller måste jag baka en och en?

    Sen kan jag göra färdigt tårtan med krämen med en gång dvs vid kanske kl11 om jag ska ha den vid kl17?
    Grädden och jordgubbarna kan jag ju fixa en timme innan eller nått.

    Någon som vet, lite bråttom med. =)¨
    Har planerat lite nåligt känner jag haha

  • Virre85 10 juni 2010

    Eller ja två formar kanske det heter =)
    Sen dålig planering inte nåligt

  • siggemums 10 juni 2010

    Om du har varmluftsugn så kan du grädda båda pannorna samtidigt men inte om du har vanlig ugn. Jag har inte gjort den tårtan, men jag tror säkert att det går bra att lägga ihop tårtan några timmar innan den ska ätas. Låt den stå svalt. Lycka till!

  • Virre85 10 juni 2010

    Skrivet av siggemums den 10 jun 2010

    Om du har varmluftsugn så kan du grädda båda pannorna samtidigt men inte om du har vanlig ugn. Jag har inte gjort den tårtan, men jag tror säkert att det går bra att lägga ihop tårtan några timmar innan den ska ätas. Låt den stå svalt. Lycka till!



    Okey, tack. Har ju vanlig ugn så då får det bli två omgånger. Den ska ju vara inne i 70 min så jag ville spara lite tid men de e bara att sätte igång då =)

  • siggemums 10 juni 2010

    Den som väntar på nåt gott... :)

  • vitchokladkaka 10 juni 2010

    om man lägger ihop dom alldeles för tidigt kan bottnarna bli sega men gör krämen innan o låt stå framme o svalna o sen bara lägg ihop den en liten stund innan:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.