Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

skillnad på hasselnöt, Wienernougat, nougat, noisette?

  • sockerkakan1 19 juni 2010

    vad är det för skillnad på hasselnöt, Wienernougat, nougat, noisette? Tänker främs på typ glassmaker...

    tack på förhand! (:

  • jimboz 19 juni 2010

    Skillnaden är att Hasselnöt är en nöt och det andra du nämnde är choklad och Noisette är en maträtt men du menar nog Noblesse...Du kan söka på internet för mer detaljer ....

  • sockerkakan1 19 juni 2010

    nej menar typ Noisette-sås, som kan kan ha som topping på mjukglass ;)

  • jimboz 19 juni 2010

    Okay du menar glassåser på flaska ,de som finns i vanliga affärer numera...Jag kan tyvärr inte förmedla smakerna i ord till dig.

  • pubriacones 20 juni 2010

    Har fått berättat för mig att Noisette betyder nöt på franska..
    (Sambon är fransk så källan borde vara OK hehe..)

  • The_mama97mia 20 juni 2010

    Låter som ett trevligt sommarprojekt - smaka dig igenom sortimentet!!!

  • sockerkakan1 20 juni 2010

    haha, problemet är ju att jag inte vet någonstans där de har alla smaker. Om jag kollar ex. hasselnöt på ett stäälle måste jag ju kolla de andra på samma ställe. Olika ställen har väl olika tolkning av smakerna? Eller? :s ;)

  • Lenkan 20 juni 2010

    Noisette betyder just hasselnöt på franska, så det är väl en hasselnötsås helt enkelt

  • jimboz 20 juni 2010

    Håll dig till vanilj så slipper du fundera (Y)

  • escarboucle 20 juni 2010

    wienernougat är väl som dem man köper som chokladask = nougat med mandelflarn i.

  • sockerkakan1 21 juni 2010

    aha, jag har alltid undrat vad det där krispiga är i wienernougat. Nu vet jag ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.