Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Smörgåstårta

  • linda_f 17 november 2008

    Söker ett enkelt recept på kall saftig ost och skink-smörgåstårta som räcker till många.

    Det ska inte vara leverpastej, skaldjur, fisk eller liknande i den.

  • hanstom 18 november 2008

    majonäs,ananas,strimlat syrligt äpple
    majonäs,ägghack,persilja
    Gifter sig med ost o skinksmaken utan knog
    Majonäs är hållbart o lyfter de övriga smakerna men byt om du vill:)
    skinka o ost av GOD sort

  • marjoh1 18 november 2008

    Vill du få den saftig så ha i keso, smalt och gott i smörgåstårta. Jag har inga recept på smörgåstårta för jag gör på känsla varje gång. En annan sak som är gott ihop med skinka är om man har i en burk med coctailfrukt i skinkröran tillsammans med creme fraiche.
    Hoppas du finner vad du söker

    Ha en bra dag vännen:)

  • Eery 18 november 2008

    en ostcreme på grovriven smakrik ost blandat med ett rivet grönt äpple, en liten gul lök, turkisk yoghurt och majonaise

  • marjoh1 18 november 2008

    Kantarellost är frächt att blanda i också:)

  • Matvagott 20 november 2008

    :p:p:p:p:p:p

    Hejsan!!!
    Har ett bra recept sedan jag arbetade på en restaurang
    Rökt skinka hackas i strimlor och riven ost typ herrgård blandas med majonnäs o så gräddfil och hackad gräslök
    Det blir jättegott och saftigt..Lovar!!!(Y)(Y)(Y)
    Bäst är om man gör laggarna dagen innan så de får stå och dra...

  • farmoringer 20 november 2008

    Mixa skinka och lite konserverade mandariner och blanda i naturell färskost av nåt sort. Blir också saftigt och gott..

  • marwis 20 november 2008

    Kolla in mitt recept "Smörgåstårta på italienska" (Orkar inte läga in den här just nu:Z
    /Marie

  • systeryster 20 november 2008

    Vilket bröd hade du tänkt dig? Råg eller vitt?

  • The_mama97mia 20 november 2008

    jag kör tonfisk o ärtor - blandar det... himla gott. Lite finhackad purjo i det o kryddor...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.