Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sockerfria Gräddbullar gjorda på gelentin och äggvita

  • rose-marie58 15 juni 2008

    Hej! Finns det någon som har recept på sockerfria gräddbullar? Är diabetiker och ny på denna klubb, hoppas någon kan hjälpa mig.

    Rose-Marie

  • Smulpajen 15 juni 2008

    Välkommen i gänget! (Y)
    Är det vanliga vetebullar du menar? Jag har tyvärr inget bra förslag, vet inte om det går att baka bullar utan socker. Förr vet jag att det fanns något ersättningssocker för strösocker som var väldigt dyrt. Nu vet jag inte hur det är med det:(

  • Gillsan 15 juni 2008

    Hej! Tyvärr har jag inget på gräddbullar. Men gå in på min kokbok under sockerfria recept så har jag över 80 st från mig och andra medlemmar som du kan ha nytta av kakor glass m.m.

    Hoppas du hittar något. Mvh Gill/ rockagill

  • Gillsan 15 juni 2008

    Jag glömde att berätta att även jag har diabetes. Vi är en hel del som har det tyvärr.(H)
    Därför tycker jag att det är kul med matklubben så man kan få recept och tips på sockerfritt för det finns det inte för mycket av i affärerna .:p mvh Gill

  • marwis 15 juni 2008

    Antar att du menar cocosbollar el (vad vi kallar det för) cocosmunkar?

  • Annettenn 15 juni 2008

    Vi i de södra delarna av landet säger gräddbullar till cocosbollar och s.k mumsmums.. :p Jag vet inte vart de geografiska gränserna går för skillnaderna.. :)

  • zonale 15 juni 2008

    Har du provat att ersätta sockret med samma mängd Canderel? Går utmärkt i vanliga bakverk men jag vet inte hur det fungerar i cocosbollar eller som du kallar dem gräddbullar.

  • rose-marie58 16 juni 2008

    Tack för era svar. Det kanske är så att vi i Skåne säger gräddbullar och ni uppåtlandet säger cocosbollar. Nog därför jag inte hittar recepten själv.

    Tack

    Rose-Marie

  • Smulpajen 17 juni 2008

    I Göteborg säger vi munkar:p

  • marwis 17 juni 2008

    Visst är det så!! Tyvärr tror ju många man menar de där friterade med höl i!!

  • rose-marie58 17 juni 2008

    Jag ska prova med sötningsmedel, samma mängd som socker så får jag väl se hur det blir.

    Rose-Marie

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.