Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

STUDENT!!!

  • vitchokladkaka 8 maj 2011

    Hej!
    Jag tar studenten om 19 dagar och har inte en susning om vad jag ska ha för mat till mottagningen, nån som har något förslag? Tänkte göra det lätt för mig och göra "studentmössetårtor" men andra förslag tas mer än gärna emot(!)
    Tack på förhand :D

  • elleave 8 maj 2011

    När jag tog studenten hade vi buffé med:
    Pastasallad, grönsallad, kycklingspett, dubbelmarinerad fläskfilé, gräddfilsaioli, limesås samt lite bröd, ost och frukt.
    Sen kaffe och tårta

  • mattjejen 8 maj 2011

    Hej!
    Min son tar studenten å har fått bestämma vad han vill ha... det blev det här:
    Till mingel: Bubbel, kryddiga nötter, smördegsrullar med pesto, inlagda oliver, parmachips, frukt...
    Sen blir de tre olika smörgåstårtor...
    Till kaffet: Rimbobullar, biskvier och fruktsallad med grädde eller glass...

    Förra året konfirmerades min andra son, då valde han
    potatisgratäng, sallad, kall marinerad kyckling och fläskfilé, fetaoströra, olivröra...

    här e receptet på fläskfilén, men det finns fler recept på kall marinerad fläskfilé å finns flera på kyckling oxå... bara att söka här på MK...
    Italiensk marinerad fläskfilé

    Lycka till och GRATTIS till studenten!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.