Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårta

  • wioleta 20 mars 2010

    Jag vill baka en tårta till Påsk men saknar en bra recept på tårtbotten. Jag skulle vilja baka en chokladtårta med ägglikör kräm. Kan någon ge mig en recept på en saftig chokladbotten? Tack för alla tips!

  • MammaIrene 20 mars 2010

    HEj du... varför inte använda en nötbotten i stället? Jag brukar använda Sarah Bernard bakelse receptet och breda ut till en tårtbotten. Sedan tar jag o gör fyllnignen till Sarah Berard, fast tillsätter några kapsyler Baylies också! Efter det på med smält choklad, o därefter grädde
    Blir en fantastiskt god tårta!!!!\o/

  • wioleta 20 mars 2010

    Tack för tipset, men tyvärr måste det bli choklad eftersom min väninna är allergisk mot nötter och jag vill att alla gäster kan äta samma mat.Jag kan kanske prova Sarah Berard bakelse annan gång när det inte finns folk som har allergier ,men tack en gång till.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.