Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårta.. Vad ska man ta betalt?

  • mattjejen 8 augusti 2013

    Hur mycket ska man ta betalt för en tårta??
    Jag har fått förfrågan att baka en tårta, tänkte fylla den med jordgubbs- och citronmousse och täcka den med modelleringschoklad (som jag gör själv) och jordgubbar. Nån blomma av medelleringschokladen kan det också bli om det räcker.
    Men tycker det är svårt att sätta ett pris. Tänkte räkna ut vad ingredienserna kostar men vad tar man för arbetet?
    Nån som vet och kan hjälpa mig vore jag tacksam =)

  • Amika 10 augusti 2013

    En sån tårta, om diametern på bottnarna är 23-24cm, brukar jag ta 300-400kr för om jag använder sugarpaste. Med egengjord modelleringschoklad så tar jag 500-600kr. Beroende hur mycket och avancerade dekorationer jag gör och använder på tårtan.

  • mattjejen 11 augusti 2013

    Tack snälla {beauty}
    Då vet jag lite hur jag ska räkna.

  • [email protected] 13 augusti 2013

    >:(

  • Smoothiee 14 augusti 2013

    hahahahahahahahahaha

  • mattjejen 14 augusti 2013

    Å vad e de som e så kul nu då!?!? Har ni inget vettigt att skriva så låt bli!

  • kallebakom 17 augusti 2013

    oj det låter mkt i mina öron,särskilt om bakar den åt nån vän eller bekant,vi har en som bakar tårta åt hela byn,en fd konditor, han tar bara 100kr för en tårta o goda är dom !

  • mattjejen 17 augusti 2013

    Jag räknade ut att ingredienserna kostade nästan 200 kr å då e inte 300 för mkt betalt. Man vill ju ha nåt för arbetet oxå...

  • kallebakom 17 augusti 2013

    ja han bakar bara pricess o gräddtårtor,,då kostar det inte så mkt...men gott !!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.