Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

tårtbottnar till violfluff & lakritsfluff???

  • soccermum 28 september 2010

    Sonen vill ha ett lager violfluff och ett lager lakritsfluff i födelsedagstårtan och jag är inte överdrivet förtjust i sockerkaksbottnar eller mandelmassebottnar så min fråga är helt enkelt om någon här inne har ett bra tips på bottnar som man skulle kunna ha istället?
    Blir det gott med marängbottnar tror ni?

    Var inne på citronsockerkaksbottnar ett tag men de är nog för lika "vanliga" sockerkaksbottnar för att jag ska tycka om det :S

    Tips när man gör dessa fluff tages tacksamt emot också då jag tidigare endast gjort after eight-fluff.. (Helt gudomlig kan jag tipsa om btw!)

    Tack på förhand!

  • Sandybell80 28 september 2010

    Fluff lät spännande! Hur gör du det? :)

    Marängbotten låter som att det passar bra till. Annars är havreflarn en av mina favoritbottnar.
    Görs som två stora havreflarn och fyllningen läggs emellan.

  • FyllErik 28 september 2010

    Berätta hur du gör fluff{question}

  • vitchokladkaka 28 september 2010

    när man gör fluff smätler man godis i grädde, UTAN ATT DET KOKAR(!), låter det svalna i kylskåp över natten så att det e riktigt kallt o vispar sen upp det med elvisp :D

  • belethfiniel 28 september 2010

    Har inte provat men skulle kunna tänka mig att typ en seg kladdkaka skulle funka som bottens kulle passa bra med viol och lakrits också:D

  • mattant41 28 september 2010

    Skulle kunna tänka mig att en marängbotten med ris i skulle passa, sök på rice krisp så kommer det upp tårtor med den här botten i.
    Violfluff och lakritsfluff låter hur gott som helst.

  • soccermum 28 september 2010

    Tack för era svar! Ska höra med sonen om han vill ha maräng eller havreflarnsbottnar :)

    Kom på när jag funderade att kanske smördegsbottnar kunde fungera då fyllningen är så söt i sig...
    *beslutsångest* {question}

    Ni som undrar över fluff kan titta i min kokbok, där finns recept sparat härifrån MK.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.