Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad hände?

  • littlejohn 21 augusti 2011

    Har gjort Pannacotta med bär för första gången och jag använde 5 dl havregrädde, strösocker och 3 gelatinblad. Gjorde som det stod i receptet. Den stelnade inte riktigt, blev som tjock vaniljsås!
    Vad gick snett? Någon som har nån aning? (Måste annvända havregrädde för laktosens skull)

  • husmusen88 21 augusti 2011

    Har aldrig använt havregrädde (klarar inte av smaken) till pannacotta, prova vanligt laktosfri grädde istället och gelesocker ! Superenkelt!

    Du kanske hade för lite gelatin eller inte lät det stelna ordentligt?

  • littlejohn 21 augusti 2011

    Jag hade ett recept som jag följde och länge har de stått nu, ända sedan i fredagskväll.

  • safir74 21 augusti 2011

    Hm, det kanske inte funkar med havregrädde? Läste att havregrädden inte är så fet ,13% som mest. Kanske kan det bero på det. Jag gör pannacotta på vanlig grädde och den är på 40% fett. Jag har även gjort pannacotta på den smaksatta grädden från Arla och den är 27% fet.

    Kan du äta laktosfri grädde så kan du ju testa att göra pannacottan på det? Arlas laktosfria grädde ligger på 36% fett.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.