Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad ska jag baka?

  • Hannixen 16 augusti 2011

    Hej!
    Jag behöver hjälp med vad jag ska baka... Det är så att jag ska sluta på mitt jobb och då vill jag ha med något att bjuda på.

    Det som är grejen är att jag är tvungen att baka det på onsdag och ska bjuda på det på fredag, så jag behöver nåt som inte hinner bli torrt och tråkigt på några dagar. Det ska vara lätt att baka till måna, ca 70 pers och jag ska kunna ta med det på en tågresa på 11 mil... Och helst inga formar och grejer, eller i så fall engångsformar.

    Jag funderade på goda muffins, typ med hallon och vit choklad, men frågan är om dom hinner bli tråkiga på 2 dagar?

    Mvh
    Hanna

  • niklasmiddag 16 augusti 2011

    Hej!
    Muffins är ju iofs ganska smidigt, men kan å andra sidan lätt bli torra. Hittar du inget bra recept så kan jag tipsa om smulpaj i långpanna! Blir visserligen nån plåt att släpa hem då, men det finns ju engångsformar! Beroende på hur tjockt lager "pajskal" man vill ha så räcker det med dubbel sats per långpanna av denna:
    http://niklasmiddag.com/2011/08/04/1-dag-kvar-blabarspaj/

    ICAs egna vaniljvisp behöver dessutom inte ens vispas och smakar jättegott, så då slipper man ytterligare ett moment :)

    Om man inte vill göra alltför många plåtar kan man ju dela pajen i bitar innan folk tar ;)

    Lycka till oavsett vad du väljer!

  • MiaRosberg 16 augusti 2011

    Kladd muffins är bra att baka i förväg de blir inte torra heller om du förvarar dem inpackade i kylen ,min dotter hade med sig i skolan och de höll sig bra i kylen ett par dagar utan att bli torra.
    Har själv ingen kokbok här men det finns säkert många kladdmuffinrecept om du söker på det här:)
    Lycka till
    Mvh Mia

  • Hannixen 16 augusti 2011

    Skrivet av plastkaktus den 16 aug 2011

    Hej!
    Muffins är ju iofs ganska smidigt, men kan å andra sidan lätt bli torra. Hittar du inget bra recept så kan jag tipsa om smulpaj i långpanna! Blir visserligen nån plåt att släpa hem då, men det finns ju engångsformar! Beroende på hur tjockt lager "pajskal" man vill ha så räcker det med dubbel sats per långpanna av denna:
    http://niklasmiddag.com/2011/08/04/1-dag-kvar-blabarspaj/

    ICAs egna vaniljvisp behöver dessutom inte ens vispas och smakar jättegott, så då slipper man ytterligare ett moment :)

    Om man inte vill göra alltför många plåtar kan man ju dela pajen i bitar innan folk tar ;)

    Lycka till oavsett vad du väljer!


    Är smulpaj som man haft i kylen i 1,5 dygn god? jag kommer inte kunna värma på jobbet, så det måste ätas kallt, funkar det?

  • niklasmiddag 16 augusti 2011

    Det beror ju på vad man tycker om! Det där receptet är min sambos favorit och han tycker bara om kyld smulpaj. Finns det mikro på jobbet får väl de som vill värma på sin bit där, men när jag serverade på jobbet så åt alla som den var :) Man kan ju ta fram den från kylen det första man gör på morgonen så hinner den ju bli lite mer "rumstempererad".

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.