Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

våfflor

  • catti9 6 februari 2010

    Hur formar en våffla till en "korg" tack sam för recept på detta .

  • Bumbis 6 februari 2010

    Lägg den över ett uppochnervänt glas när den är varm och tryck till. Vet ej om det funkar med våffelsmet för dom är ju krispiga direkt och brukar ´sedan mjukna och det ska ju vara tvärtom egentligen.

  • catti9 6 februari 2010

    Ja jag har samma tanke:) men tack för ditt svar i alla fall. Trevlig helg!

  • FruAst 6 februari 2010

    Vad ska du ha den till? Dessert? Annars man man ju göra såna knäckflarn som man böjer över ett glas och sen kan man ha bär och glass mm i. :o

  • Mistys 6 februari 2010

    Jag har recept på en våffla som håller sig frasig ett par timmar. Brukar använda receptet till förrätt. Med röd hackad lök, creme fraiche och löjrom.Man kan grädda dom ca en timme innan gästerna kommer och ändå är dom frasiga vid servering. Detta blir ju inte korgar men frågar också.... vad ska serveras i dom/till dom ?

  • 123Linnea 6 februari 2010

    Skrivet av Misty09 den 6 feb 2010

    Jag har recept på en våffla som håller sig frasig ett par timmar. Brukar använda receptet till förrätt. Med röd hackad lök, creme fraiche och löjrom.Man kan grädda dom ca en timme innan gästerna kommer och ändå är dom frasiga vid servering. Detta blir ju inte korgar men frågar också.... vad ska serveras i dom/till dom ?


    Har rotat bland dina recept, men hittar inga våfflor. Kan du inte lägga in det receptet?

  • 123Linnea 6 februari 2010

    Skrivet av Misty09 den 6 feb 2010

    Jag har recept på en våffla som håller sig frasig ett par timmar. Brukar använda receptet till förrätt. Med röd hackad lök, creme fraiche och löjrom.Man kan grädda dom ca en timme innan gästerna kommer och ändå är dom frasiga vid servering. Detta blir ju inte korgar men frågar också.... vad ska serveras i dom/till dom ?


    Har rotat bland dina recept, men hittar inga våfflor. Kan du inte lägga in det receptet?

  • Mistys 6 februari 2010

    Nej jag har inte lagt in det utan har det i min bok. Ska lägga in det (L)

  • 123Linnea 6 februari 2010

    (Y)

  • jimboz 6 februari 2010

    Dessa najsar den bästa av kvällar :)

    http://www.recept.nu/1.257512/recept.nu_redaktionen/efterratter_godis/agg_mejeri/knackig_mandelkorg_med_glass_och_bar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.