Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varför misslyckas min cheesecake

  • carro1983 24 april 2016

    Med jämna mellanrum provar jag att göra cheesecake men det blir aldrig bra. Senast provade jag Leilas blueberry cheesecake som skulle vara precis som i NY men som vanligt blir det inte alls krämigt, bara lite smaklöst och mer som svensk ostkaka än riktig cheesecake. Denna gång hade jag visserligen ett halv ägg för mkt då jag halverade receptet men det borde inte göra jätteskillnad. Vad gör jag för fel? Hur får man den där krämiga smakrika cheesecaken?

  • asaeon 19 september 2016

    Jag vet ju inte hur ditt recept ser ut, men om du hettar upp ägg/äggsmet mer än 80 grader, så får du äggröra istället för krämighet.

    Ett annat tips är att inte använda recept där cheescaken ska gräddas i ugnen. De som känns mest krämiga är de som görs med gelatin, tycker jag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.