Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vispa vaniljyoghurt?

  • danielcse 31 augusti 2010

    Hej alla!
    Är det någon som vet om man kan vispa vaniljyoghurt för att få den fluffig och god? Jag har en bild av att den ska bli väldigt luftig, men om så inte är fallet är det onödigt att smutsa ner vispen...

    Så om någon vet, svara gärna!
    Har ni dessutom tips på vad man kan smaksätta yoghurten med så skriv det med!

    Tack på förhand!

  • MatgladaCicci 31 augusti 2010

    Hej!
    Har inte testat att vispa vaniljyoghurt i sig, men att blanda den med vispad grädde = MUMS!! (Y)

  • Bumbis 31 augusti 2010

    Det kan jag inte tänka mig att det funkar. Med så låg fetthalt så blir den nog bara skummig. Köp vaniljvisp i mejerihyllan och vispa, god och inte heller så fet.

  • danielcse 31 augusti 2010

    Okej.
    Vad kan man smaksätta den med då och servera med bär? Lita chokladkross eller kakao kanske?

  • Gnurf 31 augusti 2010

    Jag brukar vispa 1-2 äggulor fluffigt med honung/socker och vaniljsocker och sedan vända ner vaniljyoghurt eller naturell yoghurt. Lite a la råkräm...men blir en light vaniljsås till bärpajen (Y)

  • The_mama97mia 1 september 2010

    Smaksättning - krossad dajm, eller marianne karameller, tänker på MacD FLurrys?

  • missFBK 1 september 2010

    Vad ska du ha "det" till?

  • Roskerstin 1 september 2010

    Tack för tipset ovan Gnurf, låter himla gott skall genast prova.

  • FruAst 1 september 2010

    Skrivet av Gnurf den 31 aug 2010

    Jag brukar vispa 1-2 äggulor fluffigt med honung/socker och vaniljsocker och sedan vända ner vaniljyoghurt eller naturell yoghurt. Lite a la råkräm...men blir en light vaniljsås till bärpajen (Y)




    Ett par frågor: hur mycket yoghurt och vaniljsocker använder du? Vad gör du med äggvitan? Maränger eller blir det en proteindrink?

    Kul recept, detta måste jag prova!

  • evalottak 3 september 2010

    Vispa vaniljvisp och blanda med grekisk/turkisk youghurt.

    Jättegott och inte så väldigt sött, vilket jag föredrar, särskilt till söt äpplekaka.
    Passar även till fruktsallad i stället för glass!

  • Gnurf 3 september 2010

    Hej FruAst!! Kul att se dig igen :)

    Njae...det där med exakta mått är ju inte min grej tyvärr. Jag går totalt på känn. Men uppskattningsvis 2 äggulor, 2 msk honung, 1 msk strösocker, 1 msk vaniljsocker. Vispa med elvisp till superpösigt (a la sockerkakssmet). Vänd i typ 3 dl turkisk matlagningsyoghurt. Blir en lite syrlig vaniljsås å himskans fort går det ju att sno ihop den oxå...

    Ja du känner ju mig. Äggvitor blir Proteindrinkar

    Skrivet av FruAst den 1 sep 2010

    Skrivet av Gnurf den 31 aug 2010

    Jag brukar vispa 1-2 äggulor fluffigt med honung/socker och vaniljsocker och sedan vända ner vaniljyoghurt eller naturell yoghurt. Lite a la råkräm...men blir en light vaniljsås till bärpajen (Y)




    Ett par frågor: hur mycket yoghurt och vaniljsocker använder du? Vad gör du med äggvitan? Maränger eller blir det en proteindrink?

    Kul recept, detta måste jag prova!

  • Be-Ge 5 september 2010

    (Y)(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.